Egészség Futás

Lehet-e sportolni fájós foggal?

futás egészségesen

Ritka az az ember, aki nem tart a fogorvostól. Ha nem is rettegünk tőle, az biztos, hogy nem szeretünk hozzá járni. A fogorvosok szerint ez a félelem saját magunknak köszönhető, hiszen valamiért csak akkor fordulunk fogorvoshoz, ha már nagy a baj. Ezért van az, hogy mindig rossz élménnyel távozunk, hiszen egy nagyon begyulladt fogat nem lehet úgy kezelni, vagy akár eltávolítani, hogy azt ne érezzük meg, ugyanis az érzéstelenítő általában ilyenkor nem szokott hatni.

Az orvosok is azt ajánlják, hogy legalább fél évente látogassuk meg és ellenőriztessük a fogaink állapotát, így, ha egy aprócska romlást, vagy szuvasodást észrevesz, akkor fájdalom nélkül betudja tömni. Viszont ne halogassuk addig a kezelést, míg már aludni, vagy enni nem tudunk a fájdalomtól.
Ha egy kicsi fájdalmat vagy érzékenységet is észlelünk a fogainkkal kapcsolatban, akkor a lehető leggyorsabban kérjünk időpontot a fogorvostól.

Milyen bajt okozhat, ha fogfájósan túlhajtjuk magunkat?

De mi a helyzet akkor, ha sportolunk valamit és megfájdul a fogunk? Ilyenkor mivel teszünk jót? Ha folytatjuk az edzést, vagy ha félbehagyjuk? Árthatunk-e azzal, ha fájó foggal például futni indulunk?
Azt minden esetre le kell szögezni, hogy ha bármilyen gyulladás van a szervezetbe akkor az immunrendszer nagyon legyengül, ezáltal előbb kapunk el vírusokat és baktériumokat. Tehát, igaz az, hogy ha a fogunk be van gyulladva, akkor még meg is betegedhetünk, hiszen a szervezetünk gyenge és a gyulladt fogra összpontosít.

Arról nem is beszélve, hogy egy igazán rossz fog, ha begyullad, akkor az bizony komoly problémákat is okozhat. Például kisugározhat a fülünk felé és ilyen esetben van olyan, hogy még a fogorvos is nehezen mondja meg, melyik rossz fogtól indul a fájdalom, hiszen ilyenkor már az egész fogsorunk fáj.Vannak emberek, akik fájó foggal is elmennek futni és ugyanúgy sportolnak tovább. Abban bíznak, hogy a sport majd eltereli a figyelmüket a fájdalomról és nem is fogják közben érezni.

Ez azonban veszélyes is lehet, főleg akkor, ha a fogfájás miatt akár kialvatlanok vagyunk, vagy nem tudunk normálisan enni sem! Edzésre pedig sosem indulhatunk úgy, hogy éhesek vagyunk, mert csak valami pépes ételt tudtunk enni, amit nem kellett megrágni. A leesett vércukor szint okozhat szédülést, rosszullétet, akár ájulást is!

Arról nem is beszélve, hogy ha bármilyen betegségről van szó, legyen szó akár egy foggyökér gyulladásról, akkor szervezetünknek egyértelműen az a jó, ha pihenünk és amíg fennáll ez a probléma, nem erőltetjük meg magunkat!

Mikre figyeljünk oda, ha mégis fájó foggal akarunk sportolni?

Ha azonban mégis fanatikusak vagyunk és úgy érezzük, kibírható ez a fogfájás, akkor mindenképpen normális étkezést követően induljunk el. Legyen nálunk szőlőcukor és víz is és ne terheljük túl magunkat! Semmiképp ne egy begyulladt foggal akarjuk megdönteni a rekordunkat és ha aznap nem is megy olyan jól a futás, ahogy szokott, ne csüggedjünk és ne legyünk csalódottak!

Figyeljünk magunkra, a testünk jeleire és ha bármilyen rosszullétre utaló jelet észlelünk magunkon, akkor azonnal hagyjuk abba az edzést és üljünk le pihenni! Problémánkkal pedig minél előbb keressünk fel egy szakembert, aki segíthet a fájó fogunkon, utána pedig a gyógyulási idő elteltével nyugodtan folytathatjuk a sportolást.

About the author

Kolozsi Beáta

Hozzászólás

Click here to post a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.