Futás Kerékpározás Úszás

Kardioedzés – akár otthon is!

cardio

Az egyik leghatékonyabb és legegészségesebb edzésforma az ún. kardio edzés, mely nem csupán a fogyásban segít, de jótékony hatással van a szívre, az érrendszerre és a tüdőkapacitásra is. Egy alapos kardioedzéshez nem feltétlenül szükséges sokat utaznunk vagy anyagilag több ezer forintot áldoznunk rá, egy teljes edzést lezavarhatunk otthon is, ugyanolyan hatékonysággal, mint bármelyik edzőteremben.

Néhány szó a kardio edzésről

A szívet-testet megmozgató kardio edzések lényege, hogy a pulzusszám megemelésével, és magas tartományban tartásával ösztönzi a zsírégetést és a fogyást, miközben a szív folyamatos dolgoztatása miatt, jótékony hatással van az egész szervezet keringési rendszerére. Emellett pozitív hatással van a koleszterinszintre, csökkenti a stresszt, hozzájárul a jó alváshoz.

Tervezés és kivitelezés – otthon

Ahhoz, hogy hosszú távon is örömünket leljük ebben a mozgásformában, és ne adjuk fel idő előtt, alapos tervezés szükségeltetik. Természetesen sokakat már az is motivál, ha látja az edzések hatékonyságát, a fogyás megindulását, de a legtöbb embernek ennél több kell. Emiatt szükséges, hogy kellően változatos formában végezzük az edzéseket, és ezt előre alaposan tervezzük meg, vagyis állítsunk föl magunknak edzéstervet. Ha látjuk magunk előtt, hogy milyen mozgásformát, mennyi ideig kell végeznünk, sokkal könnyebben elindulunk végrehajtani.

Az edzés elkezdése előtt tartsunk bemelegítést, minden alkalommal legalább 5 percig! Hogy ne feszítsük túl a húrt, az edzés során változtassuk néhány percenként a gyakorlatok intenzitását (egyszer végezzük lassabban, egyszer gyorsabban a gyakorlatokat).

Otthoni edzés változatos eszközökkel

A mozgásformát tetszőlegesen változtathatjuk: egyik nap futás, majd kerékpározás. Néhány eszköz beszerzésével még tovább növelhetjük a hatékonyságot: jó szolgálatot tesz a szobakerékpár, melyen hatékonyan végezhető a kardio edzés (akár télen is), de egy kis kreativitással saját magunk is kitalálhatunk eszközöket ehhez az edzésformához: például kimustrált autógumi abroncsokat, melyekkel sokféle gyakorlat kivitelezhető (ugrálás föl-és le páros, és váltott lábbal). Télen szintén hasznos eszköz a futópad, de tavasztól inkább a szabadban végezzük az edzéseket, ha megtehetjük.

Szintén olcsó, de hatásos eszköz az ugrókötél, melyet rendszeresen és hosszú ideig használva sok zsírt égethetünk el. Hogy ne váljon unalmassá, ezt is váltogassuk: páros lábbal, váltott vagy egy lábon ugrálva.

Vegyük elő az iskolás korunkban használt hullahopp karikánkat, és tekerjük heti ötször, 45-50 percig alkalmanként.

Kiváló mozgástípus a tánc is, ha betartjuk a pulzusszámra vonatkozó előírásokat, és még nem is unalmas, jól szórakozhatunk közben.

Mint a fenti példák kiválóan érzékeltetik, nem kell nagy és eget rengető dolgokra gondolnunk, ha otthon szeretnénk hatékonyan mozogni, és még eszközöket is könnyen biztosíthatunk hozzá!

About the author

Kolozsi Beáta

Hozzászólás

Click here to post a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.