Egyéb

Alakítsunk ki edzőtermet otthon!

home-fitness

Alakunk és egészségünk formában tartásához elengedhetetlen a rendszeres edzés, melyet akár otthon is végezhetünk, nem szükséges drága edzőtermekbe menni emiatt. Ha van rá lehetőségünk, alakítsunk ki otthon egy saját edzőtermet, adunk hozzá néhány szempontot!

Miért legyen edzőterem otthon?

Tény, hogy egészségi állapotunk karbantartásához elengedhetetlen a rendszeres (heti 3 vagy több) mozgás. A mozgás bármilyen formában történhet, de a leggyakrabban úszás, futás, kerékpározás, illetve valamilyen edzőtermi mozgásforma áll a népszerűségi listán. Az edzőterem rendszeres igénybevétele nem olcsó mulatság, ezért vizsgáljuk meg annak lehetőségét, hogy otthon alakítsunk ki egyet. Ezt a család több tagja is igénybe veheti, bármikor edzhetünk, rendkívül kényelmes, és nem vagyunk kitéve a kíváncsi tekinteteknek, ezen kívül hosszú távon igen olcsó is.

Hogyan alakítsunk ki edzőtermet otthon?

home fitnessA nagyobb lakások vagy családi házak alkalmasak arra, hogy egy-egy ritkán vagy nem használt helyiségben edzőtermet alakítsunk ki, vizsgáljuk meg lakásunk adottságait ebből a szempontból! Ha nem találunk ilyen helyet a házban, akkor edzőterem kialakítására alkalmas lehet egy alagsori helyiség, pince, vagy a melléképület egy helyisége, netán nem használt garázs, stb. Arra ügyeljünk, hogy fűtés legyen a helyiségben, vagy könnyen ki lehessen alakítani, hiszen télen erről gondoskodnunk kell, minimális mértékben. Nem mindegy, milyen világítást alkalmazunk az edzőteremben, hiszen ez nagyban befolyásolja a hangulatunkat, és ezzel az edzés hatékonyságát. Energiatakarékos fali lámpákkal vagy beépíthető lámpákkal elérhetjük a terem megfelelő megvilágítását.

A helyiséget fessük ki, burkoljuk le, a legideálisabb padlóburkolat a laminált padlóborítás. Ezzel a pár apró művelettel elérjük, hogy mindig legyen kedvünk az adott napi edzésprogramot végigcsinálni. A gépek a legtöbbször szürkék vagy feketék, ezért kiegészítőként és a fal színeként válasszunk vidámabb, élénkebb színeket!

Fontos a szellőzés, hiszen egy átmozgató edzés után ki kell cserélni a levegőt. A legjobb, ha ablakkal rendelkező helyiségben alakítjuk ki az edzőtermet, ha ez nem lehetséges, akkor az ajtón keresztül kell majd szellőztetnünk. Helyezzünk el néhány tükröt is a helyiségben, melyek rendkívül motiváló hatással rendelkeznek!

Milyen gépeket válasszunk az otthoni edzőterembe?

Otthonra – főleg eleinte – nem szükséges drága gépeket vásárolnunk, kezdésként megteszi néhány súlyzó, és egy-két alapgép. Szerezzünk be pár zsámolyt, TRX-kötelet, ezekkel már igen hatékony edzéseket tudunk végezni. Bővítésképpen szükségünk lehet még gimnasztikai labdára, ugrálókötélre, nyújtható gumiszalagokra, és jól jöhet egy futópad, egy szobabicikli vagy elliptikus tréner.

A fekve végzett gyakorlatokhoz szerezzünk be pár szőnyeget vagy polifoam-ot, és egy-két bordásfal is jó szolgálatot tehet a nyújtó gyakorlatoknál. Emellett, ha van gyermekünk, akkor amíg mi az edzésprogramunkat végezzük, ők is kimozoghatják magukat, a gyerekek körében igen népszerű sportszer a bordásfal.

Az otthoni edzés természetesen nagy önuralmat és kitartást igényel. Fontos, hogy be tudjuk tartani a saját magunk által írt szabályokat, tudjuk magunkat motiválni, és hosszú távon se adjuk fel az otthoni edzést!

 

About the author

Kolozsi Beáta

Hozzászólás

Click here to post a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.