Ugye Te is szeretsz sportolni? Nos, akkor a spinninget mindenképpen érdemes kipróbálnod! Az alábbi cikkben mindent összefoglalunk, amit a spinningről tudni érdemes.

Mi a spinning?

A spinninget edzőteremben űzik a sport szerelmesei, zenés, magas intenzitású kerékpáros aerobik óra, ennek következtében a kardió edzések sorába illeszkedik be. Egyszerre hat a testre és a lélekre, mind az állóképességet, mind a terhelhetőséget növeli. A magas intenzitásának köszönhetően egy óra alatt akár 800 kalóriát is elégethetünk a segítségével, tehát fogyókúrázóknak sem utolsó sport.

A spinning lényege, hogy edzőteremben szobabiciklin ülve (mely speciálisan kialakított teremkerékpár) egy órán át tekerünk ritmusos zenére, többen egyszerre. Mindezt egy edző koordinálja, aki inspirál bennünket azzal, hogy elénk vizionál országúti kerékpárversenyeket vagy épp magashegyi kerékpározást. A lényeg, hogy a spinning igen hatékony, látványos eredményeket lehet vele elérni igen rövid idő alatt.

A kerékpározás jótékony hatásairól már ezen az oldalon is írtunk: nem is gondolnánk, de egy intenzív kerékpározás az összes izmunkat átmozgatja, igen jótékony hatással bír a szív- és érrendszerre, növeli a tüdőkapacitást, megmozgatja a vázrendszert, és a láb izmai mellett pozitív hatású a hátra, a fenékre is. A megemelkedett pulzusszám járul hozzá a gyors oxigéncseréhez, emiatt jelent pozitív hatást a keringési rendszerre (nem arról van szó tehát, hogy egy városnéző, andalogva kerékpározás is sportnak minősül, a lényeg a minél nagyobb intenzitás).

A teremben történő kerékpározásnak ugyanezek a pozitív hatásai, azzal a kivétellel, hogy ott nem a friss levegőn mozgunk (bár ezen is változtathatunk, ha a mozgás nyitott ablaknál történik).A spinning a teremtornák közül a leghatékonyabb zsírégető mozgásforma, melynek során az izzadásnak köszönhetően szervezetünk folyamatosan méregtelenít, és még az egész napos stresszt is levezethetjük.

Tanácsok kezdőknek

Ha úgy döntünk, hogy szívesen kipróbálnánk a spinninget, akkor az alábbi tanácsokat mindenképpen tartsuk be: a magas intenzitás és a fokozott izzadás miatt elengedhetetlen a folyamatos folyadék utánpótlás. Szintén a nagyfokú izzadás miatt célszerű lehet törülközőt magunkkal vinni az edzőterembe. Az intenzív tekerés miatt keménytalpú cipő ajánlatos, mert a puhatalpú cipőben könnyen megfájdulhat a lábunk. Nem mindegy a kerékpár mérete és beállításai sem, erre minden edzés előtt figyeljünk oda, és állítsuk be azt a méreteinknek megfelelően. Törekedjünk rá, hogy ne nehezedjünk rá túlzottan a karjainkra, mert ez a karban és a vállakban fájdalmat idézhet elő.

A magas kalóriaégetés miatt edzés után hamarabb megéhezhetünk, ezért tanácsos némi élelemmel felszerelkezve érkezni az edzésre. Fontos a fokozatosság: ne akarjuk egy-két edzés után kilókkal lesoványodva látni magunkat, fokozatosan szoktassuk hozzá magunkat az edzés intenzitásához is.